Vos aan kop keizercompetitie, ronde 1

Na een rapidavond en de ledenvergadering is donderdag op de derde clubavond de interne competitie van start gegaan. Hoewel om acht uur nog iemand vroeg waar al die schakers bleven – we waren op dat moment nog maar met z’n vijven – werd er tien minuten later toch echt op negen borden geschaakt.

De competitieleider had een indeling bedacht waarbij de top tegen de subtop speelde en de middenmoot tegen de staart en dus werd het meteen een zware ronde voor Paul Mathot, Sybe Terwee, Jan Vos en Keimpe Knijft.

Titelverdediger Colleen Otten won op de volgende elegante wijze een kwaliteit:

Vanuit de diagramstelling volgde: 28. … Lg3  29. Te3 Lf2+  30. Kxf2 Le4+  31. Kg3 Lxd5, waarna de overwinning soepel werd binnengehaald.

Ook Sybe en Keimpe moesten na lange partijen hun meerdere erkennen in Aad de Bruijn en Sander Schilthuizen.

Jan Vos echter zorgde voor de verrassing van de avond door te winnen de schier onklopbare Paul Ruber en is daarmee de eerste koploper geworden.

Op de “lagere” borden noteerden we overwinningen voor Robert Balm, Piet Hein Koning, Pim Abbestee en Abdul Akkad. Wim Eiselin en Rykle van der Heide tekenden voor de enige remise.